Southwestern Advantage jest firmą wydawniczą i szkoleniową, która od lat kieruje zaawansowanym programem work&travel. Celem projektu jest wspieranie młodych osób w budowaniu niezależności finansowej i kształtowanie umiejętności kluczowych do osiągnięcia sukcesu na rynku pracy. Od prawie 10 lat Southwestern Advantage działa również w Polsce, a wielu jego absolwentów twierdzi, że program zmienił ich życie. W jaki sposób? Pytamy o to kilkoro uczestników.
Decyzyjność i dążenie do celu
Odwaga, umiejętność dążenia do celu i decyzyjność – o tym najczęściej wspominają uczestnicy Southwestern Advantage pytani o to, co w ich życiu zmienił program.
– Gdybym miał wskazać umiejętności nabyte w SWA, których używam najczęściej, to byłoby to rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. Jestem bardziej pewny siebie. Technik, których nauczyłem się w SWA używam zarówno w sytuacjach codziennych, np. kiedy opóźnia mi się pociąg, lecz także też zawodowych – podczas realizacji projektów. Sprawdzają się – mówi Michał Pawlak, uczestnik trzech edycji SWA.
Odwagą, o której wspominają uczestnicy jest również przyznanie sobie przestrzeni na znalezienie własnych preferencji zawodowych.
– Odkąd poszłam na studia swoją przyszłość łączyłam z byciem lektorką lub tłumaczką. Podczas lata z SWA odkryłam, że uwielbiam kontakt z ludźmi i potrzebuję go w codziennej pracy, tak jak nieustannych wyzwań, podnoszenia sobie poprzeczki, emocji, rozwoju, pracy nad sobą. – mówi Katarzyna Ścibek, wielokrotna uczestniczka programu Southwestern Advantage. - Warto pracować w takim zawodzie, do którego mamy naturalne predyspozycje. Dzięki temu, że wzięłam udział w programie okazało się, że ja do zawodu sprzedawcy zdecydowanie te predyspozycje posiadam – dodaje.
Nie zawsze uczestnictwo w programie wiążę się ze zmianą planów ścieżki zawodowej. Bywa też tak, że zdobyte przez uczestników umiejętności przekładają się na ich dotychczasową pracę i są wsparciem w osiąganiu założonych wcześniej celów. Programy typu work&travel rozwijają przedsiębiorczość i budują networking, W Southwestern Advantage studenci sprzedają książki edukacyjne w systemie door-to-door – dzięki temu uczą się nawiązywania relacji z klientem, odczytywania jego potrzeb. Trzymają dyscyplinę finansową. To kompetencje istotne dla każdego pracodawcy.
- Jestem świeżo upieczonym inżynierem. Gdy podczas studiów szukałem stażu, większość rekruterów w ogóle nie pytała mnie o umiejętności zdobyte podczas studiów. Często za to słyszałem, że ciekawe jest to, czym zajmuję się podczas lata. Z mojego doświadczenia wynika, że udział w SWA wyróżnia spośród tłumu. Pracodawcy inaczej patrzą na moje CV – mówi Michał Pawlak.
Programy work&travel uczą również, że za sukcesem rzadko stoi jedna osoba – zazwyczaj jest to zasługa zespołu ludzi. Zmiana perspektywy i dostrzeżenie potencjału tkwiącego we wspólnym działaniu otwiera nowe możliwości.
– Podczas programu nauczyłem się, jak budować dobre relacje, oparte na szczerości i zaufaniu – jak znaleźć wspólny język z każdym. Zawsze postrzegałem siebie jako indywidualistę, po programie widzę wartość bycia „team-playerem” – mówi Michał Pawlak.
Umiejętność współpracy w grupie jest również istotnym elementem kształtowania kompetencji liderskich. Empatia i umiejętność nawiązywania relacji to cechy istotne na stanowiskach kierowniczych czy menedżerskich.
– W programie nauczyłem się zarządzać zespołem – odpowiadać na potrzeby pracowników i wspólnie realizować ich ambicje. Umiejętności te wykorzystuję do dziś – mówi Przemysław Stanisz, założyciel NorthStar Consulting Group, były uczestnik Southwestern Advantage.
Przytoczone powyżej historie to tylko namiastka tego, co można osiągnąć po udziale w projekcie Southwestern Advantage. Jeżeli jesteś studentem gotowym na zmiany i rozwój osobisty, zaaplikuj już dziś. To może być także twoja historia.
Southwestern Advantage jest firmą wydawniczą i szkoleniową działającą od ponad 160 lat, jej siedziba znajduje się w Nashville, w stanie Tennessee. Southwestern Advantage od wielu lat kieruje międzynarodowym programem typu work&travel, którego celem jest pomaganie młodym ludziom w zdobywaniu doświadczeń z zakresu sprzedaży. Misją SWA jest kształcenie przedsiębiorców oraz wspieranie studentów w budowaniu niezależności finansowej – każdy uczestnik programu bierze udział w profesjonalnych szkoleniach oraz ma zapewnioną opiekę mentorską, dzięki czemu podczas kilku wakacyjnych miesięcy jest w stanie wygenerować realny przychód. Od 2012 roku SWA działa również w Polsce, a z sezonu na sezon zainteresowanie programem rośnie. Rokrocznie w SWA bierze udział prawie 3 tysiące studentów z całego świata.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !