Autorski program studiów obejmuje zarówno przygotowanie teoretyczne w zakresie nauczania i przyswajania języka angielskiego oraz pedagogiki małego dziecka, jak i przygotowanie praktyczne, które realizowane jest w formie zajęć warsztatowych oraz praktyk nauczycielskich w różnych kontekstach edukacyjnych. Studenci mają możliwość odbycia praktyk w wyselekcjonowanych specjalnie placówkach edukacyjnych, m.in. w szkole amerykańskiej, brytyjskiej, w polskich i międzynarodowych placówkach prowadzących nauczanie dwujęzyczne i zintegrowane nauczanie w języku angielskim.
Jak podkreśla koordynator studiów, Pani dr Katarzyna Brzosko-Barratt, „dzięki współpracy z nauczycielami, którzy są doświadczeni w dziedzinie nauczania dwujęzycznego, studenci zdobędą praktyczną wiedzę cenioną zarówno przez pracodawców jak i rodziców najmłodszych uczniów.”
W ramach studiów organizowane są także warsztaty z ekspertami międzynarodowymi. W listopadzie odbył się m.in. warsztat zatytułowany „Introduction to action research” prowadzony przez Kimberly Johnson, eksperta w dziedzinie edukacji nauczycieli i „action research” z St. Catherine University (University of Minnesota, USA). Studenci mieli także okazję uczestniczyć w wykładzie zatytułowanym „Bilingual Literacy” oraz w warsztacie „Assessment to Bilingual Literacy” prowadzonym przez Anne Dahlman z Minnesota State University, profesora specjalizującego się w dziedzinie „culturally responsive teaching and learning”.
W ciągu całego roku akademickiego prowadzone są również warszaty weekendowe warsztaty prowadzone przez polskich ekspertów. Dla przykładu, podczas warsztatu „Introduction to CLIL” prowadzonego przez doktor Agnieszkę Otwinowską-Kasztelanic mieli okazję zaznajomić się z tematyką integracji przedmiotowo-językowej w kontekście nauczania na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Atrakcją tego kierunku są też wyjazdy studyjne. W roku akademickim 2014/2015 w marcu odbędą się dwa takie wyjazdy do Finlandii oraz Słowenii. Podczas wyjazdów studenci będą mogli poznać rozwiązania dotyczące organizacji nauczania dwujęzycznego i kształcenia metodą CLIL w zagranicznych placówkach edukacyjnych.
Rekrutacja na nowy rok akademicki 2015/2016 rozpocznie się w czerwcu. Informacja dotycząca szczegółów procesu rekrutacyjnego będzie dostępna na stronie studiów: http://www.pedagog.uw.edu.pl/bilingual/ lub https://www.facebook.com/NauczanieDwujezyczneCLIL oraz na stronie internetowej rejestracji UW https://irk.uw.edu.pl/index.php.
Więcej informacji można uzyskać pisząc na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..
Kierunek Graduate programme in teaching English to young learners realizowany jest w ramach projektu ponadnarodowego, zatytułowanego „Nauczanie Dwujęzyczne. Studia drugiego stopnia w języku angielskim” (nr umowy: POKL.04.01.01.-00-087/13-00), który to projekt jest współfinansowany w ramach IV Priorytetu Szkolnictwo wyższe i nauka, Działania 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałania 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !