9 kwiecień 2021

ONLINE. PRACA. NEWNORMAL - relacja z konferencji MCCT

Dział: Aktualności
Napisał 
ONLINE. PRACA. NEWNORMAL - relacja z konferencji MCCT ONLINE. PRACA. NEWNORMAL - relacja z konferencji MCCT
W dniach od 23 do 26 marca 2021 roku po raz pierwszy odbyła się konferencja MCCT.  Przeprowadzona została całkowicie w formule online, z udziałem 68 prelegentów prowadzących prezentacje i debaty poruszające szeroko rozumiane zagadnienia pracy zdalnej. Omówione zostały kwestie dotyczące wideokonferencji, najnowszych technologii audio-video, realizacji eventów online, jak i re-aranżacji biur. Szczególnie skupiono się na zmianach wymuszanych przez rynek pracy w dobie pandemii. Debiutancka edycja MCCT wzbudziła ogromne zainteresowanie, zarejestrowało się na nią ponad 900 uczestników, a wspierało 50 Sponsorów i Partnerów oraz 17 Patronów Medialnych.

Meeting Communication Collaboration Trends to projekt, który powstał z myślą o szerokim gronie pracodawców i pracowników chcących zdobyć wiedzę z zakresu pracy zdalnej. Partnerem Merytorycznym konferencji była firma VisionCube zrzeszająca specjalistów systemów AV i wideokonferencji.

Andrzej M. Rzepecki, Prezes Zarządu VisionCube S.A. oraz Członek Rady Programowej MCCTPo wybuchu pandemii COVID-19 ogromna liczba firm została zmuszona do przejścia w tryb pracy zdalnej. Niektórzy używali już wcześniej rozwiązań wideokonferencyjnych – inni byli zmuszeni do wyboru platformy w bardzo krótkim czasie. Naszym celem podczas konferencji było przybliżenie uczestnikom możliwie największej liczby systemów oraz porównanie ich tak, aby każdy mógł wybrać rozwiązanie najlepiej pasujące do własnych oczekiwań” skomentował , Prezes Zarządu VisionCube S.A. oraz Członek Rady Programowej MCCT.


 

Do udziału w konferencji zaproszono ekspertów z wielu branż, którzy analizowali m.in. tematykę związaną z rozwojem biznesowych spotkań online, w tym: wideokonferencji, webinariów i eventów. Prezentacje obejmowały zarówno aspekty technologiczne, takie jak platformy i aplikacje do pracy zespołowej, jak i najnowsze rozwiązania i produkty audio-video czy zagadnienia związane z videotellingiem, sztuką wystąpień publicznych online oraz biznesową e-promocją. Podczas MCCT słuchacze mieli m.in. możliwość porównania 7 najbardziej popularnych platform wideokonferencyjnych i webinarowych takich jak: ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex, Pexip, ClickMeeting oraz LiveWebinar.
Idea „smart office” była również jednym z ważnych tematów konferencji. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak optymalnie aranżować przestrzeń pracy – biorąc pod uwagę tak istotne czynniki  takie jak technologia, bezpieczeństwo, ergonomia, akustyka, czy komunikacja między pracownikami.

Dużym zainteresowaniem podczas wydarzenia cieszyły się również debaty, w trakcie których dyskutowano i podsumowywano konferencyjne tematy dnia. Poruszane były m.in. wyzwania i możliwości pracy zdalnej w branży reklamowej, to jak będą radzić sobie firmy w erze post-COVID, czy jak przygotować się do organizacji eventów online.

Ważnym problemem omówionym podczas MCCT była kwestia działań w sektorze HR, w czasie powszechnej komunikacji zdalnej. W tym temacie wskazano rodzaje nowoczesnych systemów do rekrutacji online, oparte na sztucznej inteligencji, a także przeanalizowano sytuację pracowników w erze newnormal. To właśnie w trakcie debaty: Od Alfa do Silver – rozważano czy praca online jest dedykowana tylko dla młodszego pokolenia, czy też stanowi szansę na zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych również dla Silver Generation i osób z niepełnosprawnościami.

Poza częścią merytoryczną, konferencja MCCT oferowała wiele specjalnych konkursów dla uczestników, w których można było wygrać atrakcyjne nagrody. Organizatorzy przeprowadzili także dużą liczbę ankiet, których wyniki można będzie śledzić na mediach społecznościowych konferencji.

Mariusz Orzechowski – General Manager Sharp NEC Display Solutions Europe/CSEE oraz Przewodniczący Rady Programowej MCCT.Po zakończeniu MCCT Online Week można stwierdzić, że tematyka konferencji to strzał w dziesiątkę. Świadczy o tym bardzo wysoka frekwencja – ponad 900 zarejestrowanych osób, szerokie grono ekspertów z różnych dziedzin oraz wyniki przeprowadzonej ankiety, w której 75% osób merytorykę spotkania oceniło bardzo wysoko. Przez 4 dni odbyliśmy wirtualną podróż po świecie technologii, kompetencji i trendów skupionych wokół idei pracy zdalnej, spotkań online i komunikacji cyfrowej. Ponieważ aż 99% uczestników stwierdziło, iż konferencja powinna stać się imprezą cykliczną, dziękując wszystkim za udział i wsparcie, mogę tylko powiedzieć „do zobaczenia na kolejnej edycji MCCT…” – podsumował – General Manager Sharp NEC Display Solutions Europe/CSEE oraz Przewodniczący Rady Programowej MCCT.


 

Do końca kwietnia br. konferencyjna platforma pozostaje aktywna, a rejestracja cały czas otwarta. Oznacza to, że wszyscy zarejestrowani uczestnicy – także ci, którzy dokonają zgłoszenia teraz, mogą odtworzyć prezentacje i debaty przez najbliższy miesiąc.

Link do rejestracji: https://mcct.pl/pl/rejestracja

Sponsorami spotkania byli: Sharp NEC Display Solutions, VisionCube, AMX, NewTek, JBL, Sennheiser, QSC, Polsound, Shure, Logitech, Pexip, Crestron, Edbak, Jabra GN, Studio One, NTT System.

Patronat Medialny nad konferencją objęli: Architektura&Biznes, AVIntegracje, Nowy Marketing, Mam Startup, Outsourcing&More, www.outsourcingportal.eu, www.mojekonferencje.pl, www.signs.pl, www.magazif.com, www.telestudent.pl, www.student.pl, www.marketingprzykawie.pl, www.niepelnosprawni.pl, www.okrokdoprzodu.pl, www.miejscakonferencyjne.pl, www.salebiznesowe.pl, www.polecamniepolecam.com.pl

Serwisy społecznościowe MCCT:

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !

Aktualności

Nauka i rozwój

Informacje o plikach cookie. Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Regulamin