Meeting Communication Collaboration Trends to projekt, który powstał z myślą o szerokim gronie pracodawców i pracowników chcących zdobyć wiedzę z zakresu pracy zdalnej. Partnerem Merytorycznym konferencji była firma VisionCube zrzeszająca specjalistów systemów AV i wideokonferencji.
„Po wybuchu pandemii COVID-19 ogromna liczba firm została zmuszona do przejścia w tryb pracy zdalnej. Niektórzy używali już wcześniej rozwiązań wideokonferencyjnych – inni byli zmuszeni do wyboru platformy w bardzo krótkim czasie. Naszym celem podczas konferencji było przybliżenie uczestnikom możliwie największej liczby systemów oraz porównanie ich tak, aby każdy mógł wybrać rozwiązanie najlepiej pasujące do własnych oczekiwań” skomentował Andrzej M. Rzepecki, Prezes Zarządu VisionCube S.A. oraz Członek Rady Programowej MCCT.
Do udziału w konferencji zaproszono ekspertów z wielu branż, którzy analizowali m.in. tematykę związaną z rozwojem biznesowych spotkań online, w tym: wideokonferencji, webinariów i eventów. Prezentacje obejmowały zarówno aspekty technologiczne, takie jak platformy i aplikacje do pracy zespołowej, jak i najnowsze rozwiązania i produkty audio-video czy zagadnienia związane z videotellingiem, sztuką wystąpień publicznych online oraz biznesową e-promocją. Podczas MCCT słuchacze mieli m.in. możliwość porównania 7 najbardziej popularnych platform wideokonferencyjnych i webinarowych takich jak: ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex, Pexip, ClickMeeting oraz LiveWebinar.
Idea „smart office” była również jednym z ważnych tematów konferencji. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak optymalnie aranżować przestrzeń pracy – biorąc pod uwagę tak istotne czynniki takie jak technologia, bezpieczeństwo, ergonomia, akustyka, czy komunikacja między pracownikami.
Dużym zainteresowaniem podczas wydarzenia cieszyły się również debaty, w trakcie których dyskutowano i podsumowywano konferencyjne tematy dnia. Poruszane były m.in. wyzwania i możliwości pracy zdalnej w branży reklamowej, to jak będą radzić sobie firmy w erze post-COVID, czy jak przygotować się do organizacji eventów online.
Ważnym problemem omówionym podczas MCCT była kwestia działań w sektorze HR, w czasie powszechnej komunikacji zdalnej. W tym temacie wskazano rodzaje nowoczesnych systemów do rekrutacji online, oparte na sztucznej inteligencji, a także przeanalizowano sytuację pracowników w erze newnormal. To właśnie w trakcie debaty: Od Alfa do Silver – rozważano czy praca online jest dedykowana tylko dla młodszego pokolenia, czy też stanowi szansę na zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych również dla Silver Generation i osób z niepełnosprawnościami.
Poza częścią merytoryczną, konferencja MCCT oferowała wiele specjalnych konkursów dla uczestników, w których można było wygrać atrakcyjne nagrody. Organizatorzy przeprowadzili także dużą liczbę ankiet, których wyniki można będzie śledzić na mediach społecznościowych konferencji.
Po zakończeniu MCCT Online Week można stwierdzić, że tematyka konferencji to strzał w dziesiątkę. Świadczy o tym bardzo wysoka frekwencja – ponad 900 zarejestrowanych osób, szerokie grono ekspertów z różnych dziedzin oraz wyniki przeprowadzonej ankiety, w której 75% osób merytorykę spotkania oceniło bardzo wysoko. Przez 4 dni odbyliśmy wirtualną podróż po świecie technologii, kompetencji i trendów skupionych wokół idei pracy zdalnej, spotkań online i komunikacji cyfrowej. Ponieważ aż 99% uczestników stwierdziło, iż konferencja powinna stać się imprezą cykliczną, dziękując wszystkim za udział i wsparcie, mogę tylko powiedzieć „do zobaczenia na kolejnej edycji MCCT…” – podsumował Mariusz Orzechowski – General Manager Sharp NEC Display Solutions Europe/CSEE oraz Przewodniczący Rady Programowej MCCT.
Do końca kwietnia br. konferencyjna platforma pozostaje aktywna, a rejestracja cały czas otwarta. Oznacza to, że wszyscy zarejestrowani uczestnicy – także ci, którzy dokonają zgłoszenia teraz, mogą odtworzyć prezentacje i debaty przez najbliższy miesiąc.
Link do rejestracji: https://mcct.pl/pl/rejestracja
Sponsorami spotkania byli: Sharp NEC Display Solutions, VisionCube, AMX, NewTek, JBL, Sennheiser, QSC, Polsound, Shure, Logitech, Pexip, Crestron, Edbak, Jabra GN, Studio One, NTT System.
Patronat Medialny nad konferencją objęli: Architektura&Biznes, AVIntegracje, Nowy Marketing, Mam Startup, Outsourcing&More, www.outsourcingportal.eu, www.mojekonferencje.pl, www.signs.pl, www.magazif.com, www.telestudent.pl, www.student.pl, www.marketingprzykawie.pl, www.niepelnosprawni.pl, www.okrokdoprzodu.pl, www.miejscakonferencyjne.pl, www.salebiznesowe.pl, www.polecamniepolecam.com.pl
Serwisy społecznościowe MCCT:
- https://www.linkedin.com/showcase/mcct-konferencja/
- https://www.facebook.com/MeetingCommunicationCollaborationTrends
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !