W tej edycji akcelerator skupia się na identyfikowaniu wyzwań sektora oświaty i poszukiwaniu odpowiedzi na nie w środowisku akademickim i startupowym, wśród programistów, innowatorów i pasjonatów technologii. Po raz pierwszy tematyka została rozszerzona o nowy obszar – higienę cyfrową (Digital Wellbeing), czyli dbałość o jakość czasu spędzonego przed ekranem, jego konsekwencji dla zdrowia i samopoczucia oraz rozwój kompetencji miękkich, czyli umiejętności indywidualnych, społecznych, interpersonalnych. Najlepiej ocenione pomysły mają szansę na akcelerację, a ich autorzy na pełne wsparcie ekspertów w tworzeniu własnego biznesu.
– Działalność eduLAB to nasz wkład w cyfrową transformację polskiego szkolnictwa. Edukacja to obszar z wielkim potencjałem, który może i powinien wykorzystywać nowoczesne technologie, i dla którego można jeszcze wiele w tym zakresie zrobić. Jednocześnie jesteśmy świadomi zagrożeń związanych ze światem online. Dlatego chcemy tworzyć rozwiązania unowocześniające i usprawniające edukację, a jednocześnie takie, które będą wspierały cyfrową higienę, czyli zachowanie odpowiedniego balansu między światem online i offline, wspierały dzieci i młodzież w zawiązywaniu relacji, rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych – mówi Łukasz Czernecki, prezes zarządu eduLAB, wiceprezes EUVIC.
Od pomysłu do biznesu
edCAMP to siedem dni intensywnej pracy nad własnym startupem. Pierwsze dwa dni to warsztaty i wykłady online dotyczące wszystkich kluczowych elementów istotnych dla tworzenia i funkcjonowania startupu. Prelekcje dotyczą wielu aspektów, związanych z rozwojem projektu i uruchomieniem własnego biznesu: od modeli biznesowych i finansowych, po aspekty prawne, marketing czy sztukę prezentacji projektu przed inwestorami. Kolejne pięć dni to seria spotkań mentoringowych online. Jest to czas na indywidualne konsultacje z ekspertami, dopracowanie szczegółów projektu i przygotowanie prezentacji (pitch deck).
Ostatni dzień to kluczowy moment, czyli prezentacja inwestorska przed jurorami. Zespoły z największym potencjałem zostaną zaproszone do pre-akceleracji i dostaną możliwość dalszego rozwoju swojego pomysłu pod okiem ekspertów oraz przygotowania do obrony projektu przed komisją inwestycyjną.
W finale edCAMP wyróżniane są projekty z największym potencjałem biznesowym. Wyróżnienie jest jednocześnie rekomendacją dla komisji decydującej o dalszym zaangażowaniu akceleratora w rozwój i komercjalizację rozwiązania. Pozytywna decyzja komisji oznacza obecność projektu w procesie akceleracji wg autorskiej metodyki eduLAB, gwarantującej finansowanie rozwoju technologicznego i biznesowego, w tym dostępu do infrastruktury, wiedzy i doświadczenia ekspertów, do poziomu nawet 1 mln zł.
– Z puli zgłoszonych pomysłów wybieramy te, które najtrafniej odpowiadają na wskazane wyzwania oświaty. Pierwszy krok to ocena ich potencjału biznesowego i technologicznego. Najlepsze będą walczyć o pozytywną ocenę komitetu inwestycyjnego i możliwość dalszego rozwoju. edCAMP to idealne miejsce na pierwsze zderzenie pomysłu z biznesową rzeczywistością, spojrzenia na niego z innej perspektywy, zweryfikowania jego gotowości i potencjału. Bezcenne dla uczestników na tym etapie jest zdobycie lub rozszerzenie wiedzy, możliwość rozmowy z ekspertami i potencjalnym inwestorem, a także wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami. To zawsze cenne doświadczenia – mówi Sławomir Połukord, ekspert eduLAB 2.0.
Technologia w służbie edukacji
Akcelerator eduLAB działa od 2017 roku. Koncentruje się głównie na rozwiązaniach z zakresu edtech, ale obserwuje i inwestuje również w rozwiązania w obszarach pokrewnych. Od 2017 roku eduLAB zweryfikował i ocenił potencjał ponad 700 pomysłów. Ze wsparcia akceleratora obecnie korzysta 17 startupów na różnym poziomie rozwoju. Połowa z nich otrzymała kolejną rundę finansowania i swoimi produktami planuje podbić zagraniczne rynki.
– To już nasz siódmy edCAMP, i czwarty w tej edycji programu eduLAB 2.0 - edukacja przyszłości. w którym zapoznaliśmy się z ponad setką pomysłów, a do pre-akcleracji zaprosiliśmy już 6 startupów. Liczba zgłoszeń oraz same pomysły na rozwiązania dla edukacji ciągle nas zaskakują i utwierdzają w przekonaniu, że polskie startupy mają bardzo wiele do zaoferowania sektorowi oświaty. Wykorzystanie najnowszych technologii w edukacji to gwarancja wzrostu jej innowacyjności na poziomie ogólnym, ale także większa efektywność i optymalizacja dostępnych zasobów oraz potencjału poszczególnych jednostek oświatowych. Z produktów, które dotychczas powstały w eduLAB korzystają setki tysięcy osób. Sukcesy firm, które wzięły udział w naszym programie mogą być inspiracją dla kolejnych innowatorów – podsumowuje Judyta Węgłowska, Business Development Director w eduLAB
W ramach eduLAB funkcjonuje wiele startupów pracujących nad rozwiązaniami z obszaru edtech, w tym zapewniający uczniom kompleksowe środowisko do nauki programowania w języku Python Pixblocks oraz Universality – platforma łącząca studentów, wykładowców i pracodawców w jednym ekosystemie stworzonym dla rozwoju kompetencji programistycznych w oparciu o realne przypadki ze świata biznesu. Wśród oferowanych przez PixBlocks produktów są: gra mobilna, aplikacja mobilna i aplikacja na komputery, a także gra planszowa, z których korzysta obecnie blisko 317 tys. użytkowników. Z platformy Universality korzysta ponad 30 uczelni w Polsce.
Zapraszamy do rejestracji na stronie.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !