– Inicjując ten konkurs zależało nam, aby jego uczestnicy podczas tworzenia swoich projektów, zwrócili uwagę nie tylko na formę czy design, ale także funkcjonalność projektowanych butów i torebek. Rezultat przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Analizując propozycje studentów łódzkiej ASP, mogliśmy przekonać się, jak nieograniczona jest kreatywność młodych twórców i jak wiele mają do zaoferowania – mówi Valeriya Musina, Dyrektor kreatywna Grupy CCC. – Przygotowane przez uczestników propozycje kolekcji kapsułowych doskonale wpisują się w osobowość marek własnych CCC – odpowiadają na aktualne trendy i są spójne z oczekiwaniami naszych klientów. To dla nas wielka przyjemność, że możemy wspierać młodych polskich projektantów – dodaje.
Konkurs „Zaprojektuj kolekcję dla CCC” został skierowany do uczelni prowadzących kierunki o profilu artystycznym, a jego celem było wyłonienie utalentowanych studentów w dziedzinie projektowania obuwia, torebek i akcesoriów. Uczestnicy zostali poproszeni o opracowanie tematycznej kolekcji kapsułowej zgodnie ze wskazanymi przez organizatorów tematami przewodnimi: „Be Fashion – Be Trendy – Be Eco” oraz „Fashion w świecie post-pandemic”. W ramach konkursu należało przygotować – moodboard ilustrujący ideę koncepcji, projekt co najmniej pięciu modeli obuwia i co najmniej trzech modeli toreb, a także załączyć opis techniczny dwóch wybranych przez autora modeli.
W ramach pierwszej edycji konkursu oceniono projekty studentów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Spośród nadesłanych prac komisja wyłoniła trzy szczególnie wyróżniające się pod względem formy i designu. Pierwsze miejsce zajęła propozycja kolekcji dla marki Sprandi zaprojektowana przez Weronikę Surdacką, natomiast drugie miejsce przyznano ex aequo – Filipowi Kozakowi za projekt kolekcji Jenny Fairy oraz Joannie Wilczyńskiej za propozycję dla marki Lasocki.
- Przede wszystkim gratuluję laureatom konkursu i wszystkim uczestnikom. Takie konkursy dają możliwość sprawdzenia się młodym artystom i projektantom w procesie twórczym dla konkretnych brandów. Wyzwaniem jest nie tylko przygotowanie atrakcyjnych i wyróżniających się projektów, które odpowiedzą zarówno na aspekty estetyczne, jak i funkcjonalne, ale też będą wpisywać się w filozofię marki. Mam nadzieję, że to dopiero początek twórczej współpracy naszej uczelni z Grupą CCC - mówi dr hab. Katarzyna Wróblewska, prodziekan Wydziału Sztuk Projektowych i profesor w Pracowni Projektowania Obuwia i Akcesoriów, z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
Dla autorów najlepszych projektów Grupa CCC przewidziała nagrody pieniężne, a także praktyki zawodowe lub staż w firmie. Natomiast po zakończeniu wszystkich edycji konkursu spółka planuje wyprodukować
i wprowadzić do sprzedaży jedną z wybranych kolekcji.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !