24 godziny wytężonej pracy, z krótkimi przerwami na sen i szybkie jedzenie. Tak upłynął 6. BEST Hacking League. Wyzwaniem postawionym przed uczestnikami tegorocznej edycji była automatyzacja i szukanie rozwiązań ułatwiających życie codzienne w gospodarstwie domowym w jednej z trzech kategorii: stworzenie innowacyjnej aplikacji, zbudowanie i zaprogramowanie prototypu urządzenia, optymalizacja za pomocą samouczących się modeli. Wydarzenie było obserwowane, ale również wspierane, przez przedstawicieli firm poszukujących potencjalnych pracowników. Jedną z takich firm był Sponsor Główny, czyli Schneider Electric.
Jednym z obszarów w jakim poruszamy się w Schneider Electric jest wsparcie Klientów indywidualnych w mądrym wykorzystywaniu dostępnej energii i zasobów. Jesteśmy spójni w rozumieniu, że dom to więcej niż tylko cztery ściany i dach, dlatego dzięki naszym produktom sprawiamy, że te domy stają się lepszym miejscem do życia, bardziej osobistym, spersonalizowanym i zrównoważonym – mówi Łukasz Odrobina, Product Manager Home&Distribution.
Wszystko co robimy chcemy, żeby było smart. Aby osiągnąć taki efekt konieczne jest wykorzystywanie narzędzi opartych na nowych technologiach: aplikacje, programy, AI, Big Data czy cloud computing. Dlatego ciągle poszukujemy inspirujących rozwiązań oraz ludzi. Wiemy, że potencjał tkwi w studentach, bo to oni są architektami przyszłości i to oni wyznaczają trendy i rozwiązania. Stąd nasze zaangażowanie w 6. edycję tego hackathonu – dodaje Tomasz Wyszyński, Vice President Marketing Analytics and AI.
Najlepszymi w tegorocznej edycji BEST Hacking League okazała się czwórka studentów 2 i 3 roku kierunku Informatyki Politechniki Poznańskiej. Tym samym otrzymali oni od Schneider Electric gadżety elektroniczne o łącznej wartości 4 000 zł, całodniowe szkolenie VIP pt. „Wstęp do Python’a i współczesnych aplikacji AI” oraz płatny, 3-miesięczny projekt biznesowy realizowany na zlecenie i pod czujnym okiem ekspertów Schneider Electric (zwycięzcy będą pracować nad rozwojem jednej z najbardziej zaawansowanych aplikacji dla sprzedaży i marketingu).
BEST Hacking League było naprawdę ciekawym wydarzeniem. Zaproponowane zadanie stawiało przed nami nowe wyzwania praktycznie przez cały czas trwania konkursu, więc po pokonaniu ich, po 24 godzinach, mieliśmy poczucie dobrze wykonanej pracy. Po prezentacjach finałowych nasza pewność siebie nieco spadła - zobaczyliśmy, że pozostałe drużyny także bardzo dobrze poradziły sobie z zadaniem. Co za tym idzie, naszą pierwszą reakcją na informację o wygranej było lekkie niedowierzanie. Uzasadnienie mentora i jednocześnie członka jury było bardzo wartościową częścią ogłoszenia wyników oraz pozwoliło nam zrozumieć, co naprawdę udało nam się osiągnąć - mówi Zuzanna Trafas, kapitan zwycięskiego zespołu - W trakcie trwania wydarzenia nie uczestniczyliśmy w konsultacjach z mentorem, ale kilkukrotnie zadawaliśmy pytanie organizatorom. Za każdym razem w krótkim czasie otrzymaliśmy odpowiedź. Było to super przeżycie i z chęcią wzięlibyśmy udział w BHL kolejny raz! – dodaje.
Gratulujemy zespołowi i każdemu z jego członków z osobna. Obserwowaliśmy model i styl pracy tego teamu oraz proces tworzenia rozwiązania i byliśmy pod wrażeniem – mówi Michał Korzycki, Head of Data Science w Schneider Electric - W związku z rozwojem firmy i powstaniem nowych działów związanych z AI, Big Data i Cloud z przyjemnością będziemy witali na naszym pokładzie tak zaangażowane i kreatywne osoby – dodaje.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !