Jest gotowych 9 pociągów z 14 składów. Te 5 pozostałych składów ma stanowić rezerwę na wypadek awarii. Ciekawe, kiedy taka awaria nastąpi, na tym nowiutkim sprzęcie? Ponoć każdy ze składów, który wprowadzi się do użytku komercyjnego, ma mieć przejechane od 5 do 8 tys. kilometrów. Na szlaku z Warszawy do Gdyni pojawi się o 5 maszyn niej niż zakładano – a to niespodzianka. Na szlaku z Warszawy do Krakowa również będzie o dwa składy mniej, a na trasie Warszawa-Katowice o 3 mniej.
Dzięki Pendolino czas podróży między największymi miastami ma ulec skróceniu. Podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic zajmie ok. 2 i pół godziny, do Trójmiasta blisko 3 godz., a do Wrocławia 3 godz. 40 minut.
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć go innym !